שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי לעסקים
אז מהו בעצם שיווק דיגיטלי לעסקים?
השפה המשותפת בתחום הדיגיטל כוללת אינספור מונחים, ראשי תיבות, הגדרות ושמות שונים לכלי המשמש אותנו לגלוש באתרים השונים.
ככל שהשפה יותר מובנת מ”בחינת דיגיטלית” כך יש לנו יותר חשיפה אינטרנטית.
שיווק באינטרנט דורש ידע ניסיון ומקצועיות רבה בעולם הדיגיטל

מונחי יסוד חשובים בשיווק דיגיטלי
ברוכים הבאים לעולם השיווק דיגיטלי לעסקים
SEM – Search Engine Marketing
המונח SEM בא לתאר מכלול של ערוצי שיווק שונים.
זהו למעשה כלי לקידום העסק על ידי מספר פעולות שאנו עושים על מנת להגדיל את נוכחותו בדף התוצאות של מנוע החיפוש, בין אם זה בתוצאות הממומנות או האורגניות.
שיווק במייל Email marketing
שיווק במייל זהו למעשה אפיק קידום נוסף ע”י שיווק העסק דרך תקשורת במייל עם קהל היעד . שלא כמו גוגל ופייסבוק שהם פרסום המונים שיווק במייל מבוסס על רשימת תפוצה של העסק הצוברת ומגייסת בדרכים לגיטמיות וחוקיות את הזכות החוקית לתקשר עם קהל היעד.
שיווק במייל הינו אפיק נרחב כיוון שהוא מאפשר לשלוח כמויות גדולות של דיוור בו זמנית למספר גדול של נמנעים הוא גם מנהל בצורה יעילה בקשות הסרה מתפוצות וחסימת משתמשים שביקשו לא לקבל את הדיוור.
SEO – Search Engine Optimization
קידום אורגני במנוע החיפוש הוא פעולה מתמשכת שבסופו של דבר המטרה לשפר את הנוכחות האורגנית של אתר האינטרנט ולקדם אותו לתוצאות הראשונות והטובות ביותר. SEO הינו תהליך שיפור התנועה הנכנסת לאתר במטרה לקדם אותה .
כמעט כל החיפושים במנועי חיפוש בישראל מבוצעים בגוגל. לכן, כשאנחנו מדברים על SEO בארץ אנחנו בהחלט מתכוונים לקידום אורגני בגוגל.
בסופו של דבר האתר שלנו צריך לדבר בצורה שגוגל תבין אותו הכי טוב , ה “פרס ” כמובן שגוגל יציג את האתר שלנו בתוצאות החיפוש הראשונות
CRO – Conversion Rate Optimization – אופטימיזציית המרות
כלי נוסף הוא שיפור פרמטרים באתר כדי להשיג את מספר הלידים הגבוה ביותר.
זהו כלי שמטרתו לשפר את אתרי האינטרנט ודפי נחיתה. במסגרת פעילות CRO אנו בוחנים וסורקים היבטים שונים של דף הנחיתה , המבנה שלו, הקריאייטיב סוגי התמונות שבאתר ועורכים בצורה יעילה על מנת למקסם את יחס ההמרה של העמוד.
כלי העבודה העיקרי בתחום הוא A/B testing – אנו בעצם עורכים טסט השוואתי בין סוגים שונים של וריאציות במטרה להגיע לעבודה מקסימלית שמביאה לכמה שיותר המרות באתר .
דף נחיתה – Landing Page
דף אינטרנט יחיד – מטרתו העיקרית זה להביא את הגולש להתעניינות בדף ולגרום לו להשאיר פרטים ליצירת קשר, זהו דף אינטרנט פרסומי עם מלל מכירתי ועיצוב מותאם שמטרתו להביא לקוחות חדשים.
ככל שהדף נחיתה ממוקד וספציפי יותר כך התעניינות הגולש תגדל משמעותית.
המלל חייב להיות ברור וממוקד בצורה שתדבר על תועלת הלקוח במידה והוא יקבל את השירות שאנו רוצים להציע. בדף נחיתה טוב אנו לא אמורים למצוא קישורים שמכוונים את הלקוח למקומות אחרים.
דף מכירה
בדומה לדף נחיתה גם דף מכירה הינו עמוד אינטרנטי בודד שבו אנו מציעים שירות/מוצר/מכירה וכד’ ..דף זה מיועד להתקשרות אונליין ללא מעורבות מענה אנושי
מה שמחייב אותנו למקד את דף המכירה בכל המידע הרלוונטי והמענה החשוב ליצירת מכירה באופן מלא ומקיף לצד התועלת והערך המוסף של הלקוח.
רימרקטינג
שיווק מחדש – פעולה של פרסום חוזר על מנת לתת שירות לאותם הלקוחות שביקרו באתר או באחת המדיות החברתיות בהן אנו מפרסמים.
אחת הדרכים היעילות לביצוע רימרקטינג הוא לעלות רשימת תפוצה שלנו לפייסבוק למשל ולטרגט את אותם הלקוחות הנמצאים ברשימה.
באותו אופן נטרגט את הלקוחות גם דרך ה Email marketing אי- מייל רימרקטינג.
אופטימיזציה
המשמעות הפשוטה של המונח אופטימיזציה היא שיפור ויעילות מערכת קיימת.
המטרה היא לקדם ולייעל את מבנה האתר באופן שיתאים אותו למנועי החיפוש בנוסף לשפר את חווית הגולש בצורה מקיפה ויעילה.
כשאנו מדברים על אופטימיזציה בשיווק דיגיטלי הכוונה היא לתהליך מתמשך המתבצע בדרך כלל על ידי מנהל הקמפיין כשהמטרה היא לייעל ביצועים נמוכים הנגרמים מסיבות שונות – בעיית קריאייטיב , טרגוט לא נכון , ועוד. במצב כזה מנהל הקמפיין ישקול לבצע אסקלציה = בחינת אלטרנטיביות טרגוט חלופיות.
תהליך אופטימיזציה הינו תהליך מתודי מתמשך שנוגע במכלול רחב של יעילות וקידום האתר, מנהל האתר אמון על מגוון פעולות ביניהם:
– הקפדה על מבנה נכון של כותרות פנימיות בעמוד (H1 H2 H3)
– קישורים פנימיים הנעשים בצורה חוקית
– דפים ברורים ומדוייקים המתארים את נושא האתר
– הקפדה על חלוקה מסודרת של קטגוריות בעמודים השונים באתר
– שמירה על ממשק נקי ולא עמוס מידי
– בדיקה תחבירית תקינה של HTML
– מיקום נכון של תגיות – תמונות \ סרטונים וכד’
כל זאת ועוד על מנת לתת ביטוי חיובי של אינטראקציה בין האתר לגולש.
מיקרו המרות – Micro conversions
ההגדרה הבסיסית של Micro conversions היא לתת לגולש מגוון אפשרויות בדרך לביצוע פעולה עיקרית – לדוגמא : אחרי שלקוח נכנס לאתר אנחנו מעוניינים שהוא ירכוש מוצר כלשהו או ישאיר פרטים אישיים , אנו נפנה את הגולש לבצע פעולות מסוימות שבסופו של דבר יביאו אותו לרכישה או השארת פרטים וכד’
בין מגוון הפעולות של Micro conversions :
– צפייה בסרטונים
– הורדת קבצים
– העברה לעמודים נוספים
– קריאת קישורים ועוד….
אחד היתרונות הבולטים של Micro conversions הינה העובדה ששיטה זו מאפשרת לנו לדעת מה משפיע על תהליך החשיבה של הגולש ומסייעת לנו להבין בצורה טובה יותר מה בסופו של דבר יוביל אותו למטרה העיקרית שלנו .
באתרי רכישה למשל החשיבות של Micro conversions גבוהה ביותר כיוון שהמטרה הסופית שלנו היא שהלקוח ירכש את המוצר ויהנה מחווית גלישה טובה.
שיווק דיגיטלי לעסקים הוא עולם ומלואו,”אם אתם לא שם אתה לא קיימים”.
כיום בשוק ישנם עשרות של חברות שיווק דיגיטלי,מה שחשוב בסופו של דבר זה חברה מקצועית שיכולה לקחת את העסק שלך למקומות הראשונים.
שווה לך להשקיע בשיווק דיגיטלי לעסקים שמביא תוצאות
